טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

רפלקסולוגיה מדע ההשתקפות

מאמר שנכתב ע"י טניה גורביץ.

רגלינו מוליכות  אותנו לאורך חיינו. חוויות ושינוים שאנחנו עוברים במהלך החיים משתקפים בכפות רגלנו.
כל אזור בכף הרגל מחולק ברפלקסולוגיה לאלמנטים – אוויר, אש, מים ואדמה. כל אלמנט מכיל בתוכו את איברי הגוף לפי סדר מיפוי אנטומי.
לכל אלמנט ישנן תכונות שמאפיינות אותו, וגם לכל איבר ישנן תכונות פיזיות ורגשיות משלו. לדוגמא, אצבעות בכף הרגל הינם אלמנט "אוויר", ניתן להבחין את היכולות האינטלקטואליות והרוחניות על פי אורכם וצורתם של האצבעות. אזור כרית בכף הרגל הינו אלמנט "אש" שמעיד על יכולות הביטוי והעשייה של האדם.

כידוע כל איבר בגוף מבצע את תפקידו. לדוגמא, קיבה שייכת למערכת העיקול (נמצאת באלמנט המים), תפקידה הפיזי הוא לקלוט את המזון שנכנס דרך הפה והוושט ,לפרקו לחלקיקים קטנים ולהעבירו להמשך עיכול וספיגה במעי. התכונה הרגשית של קיבה הינה קליטת חוויות רגשיות והתמודדות אימן. כאשר מנגנון הקליטה והפירוק לא תקין בקיבה היא הופכת לרגישה, גם האדם הופך ליותר רגיש לשינויים.

טיפול ברפלקסולוגיה מתבסס על עיסוי ולחיצות בכפות רגליים. על ידי מגע מיוחד ומדויק, עם המון אנרגיה המטפל משפיע על אזורי תגובה של איברים ואלמנטים שונים. סוג המגע משתנה מאזור לאזור ומושפע ממראה המשתקף בכף הרגל. התכונה העיקרית של  טיפול רפלקסולוגיה זו אפשרות בו זמנית לטפל בגוף ובנפש כאחד.

מאמר שנכתב ע"י טניה גורביץ.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן