טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

כאבי מחזור – איך ניתן להימנע מהם?

%d7%9e%d7%97%d7%96%d7%95%d7%a8
מאיה אברהם-מלאייב, נטורופתית בטיליה- מרכז לרפואה משלימה

את מכירה אותם היטב, כל חודש הם מגיעים. כאבי מחזור שיכולים להפריע לך בשגרה, לפעמים מאלצים אותך לקחת חופש או לפספס אירוע חשוב. את לוקחת את הכדור הרגיל נגד כאבים, שלא תמיד עוזר, ונעזרת בידיעה שעוד כמה ימים זה יעבור.
חשבת על טיפול בכיוון אחר?

כאבי מחזור הם כאבים המופיעים בזמן התכווצות הרחם בתקופת הוסת. במהלך המחזור החודשי, רירית הרחם נבנית על מנת לאפשר קליטת הריון. כאשר אין הריון, תאי הרירית מתים ויוצאים החוצה בעזרת כיווץ של שרירי הרחם, זוהי הוסת.

 

הכאבים מאופיינים בכאב בבטן התחתונה, בכאב בגב ולעיתים אף הקרנות לרגליים. יכולים להיות מלווים בנפיחות, תחושת גודש, כאבי ראש, הקאות, חולשה ושלשולים.
כאבים בזמן הוסת מושפעים מהגורמים הבאים:

  • איזון הורמונלי – המחזור החודשי מושפע מהורמונים רבים וביניהם אסטרוגן, פרוגסטרון, LH, FSH ופרולקטין. בעיה באיזון ההורמונלי תשפיע על הכאב. עודף פרוגסטרון למשל, יכול להביא לוסת כבדה וכואבת המלווה בתחושת נפיחות וגודש.
  • גורם עצבי – שרירי הרחם הם שרירים חלקים, המושפעים מעצבוב של עצב הואגוס. כאשר אנו רגועות, השריר רפוי (אך לא רפוי מדי) וכאשר אנו לחוצות, השריר מתכווץ. שריר רפוי יאפשר זרימה טובה של הרירית החוצה מהגוף, לעומתו שריר מכווץ יקשה על הזרימה, דבר שיכול לגרום לכאב.
  • גורם מבני – מנח אגן שאינו מאוזן, כמו אגן שהולך אחורה ומגביר את הקשת בגב התחתון, יכול לייצר לחץ על הרחם ולהגביר כאב.
  • כאבים משניים – נגרמים עקב מחלות כמו אנדומטריוזיס.

הטיפול הטבעי בכאבי מחזור תלוי בגורם לכאב. האבחון יתבצע על ידי תשאול, אופי המחזור, אופי התסמינים, התבוננות ביציבה וכלים נוספים.
אם מדובר באיזון הורמונלי, הטיפול יכול לכלול צמחי מרפא, שינויים תזונתיים מסוימים וטיפול מגע. טיפול בגורם עצבי עשוי לשלב טיפול מגע, תרגילי נשימה וצמחי מרפא, על מנת להביא להרפיית שריר הרחם.
בעיה מבנית לרוב תטופל בעיקר במגע, שיעזור לאזן את השינוי המבני ובתרגילים לתמיכה ביציבה נכונה.
הטיפול בכאבים משניים יתמקד בטיפול במחלה הגורמת לכאב, וכן בטיפול סימפטומטי לשיכוך הכאב.

מאמר מאת – מאיה אברהם-מלאייב, נטורופתית בטיליה,מרכז לרפואה משלימה.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן