חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

טראומה והחלמה בגישה הוליסטית

טראומה והחלמה בגישה הוליסטית - צופית ארמן - מרכז טיליה לרפואה משלימה.
טראומה והחלמה בגישה הוליסטית – צופית ארמן – מרכז טיליה לרפואה משלימה.

קשה להגדיר מה זה טראומה כי זאת חוויה רגשית אינדיבידואלית. לאחד תרשם טראומה מלצפות במישהו אחר נפגע או בפיגוע בטלוויזיה, לאחר מחוויה רגשית ויש אנשים שעברו את אותה סיטואציה בלי שהיא תרשם אצלם כטרואמטית. זו חוויה אישית פנימית שמשנה אותנו.

ובכל זאת, טראומה מוגדרת כמצב של פגיעה בגוף או בנפש,שמקורה בדרך כלל חיצוני לאדם.
טראומה היא תגובה רגשית לאירוע,אשר מנפץ את תחושת הביטחון,שומט את קרקע מתחת לרגלים ומערר את תפיסת העולם הקודמת. שינוי חד. מייד לאחר האירוע ,בדרך כלל האדם יגיב בהלם או הכחשה.
בעקרו של דבר מערכת העצבים כולה משתבשת מעומס יתר ,מבחינה פיזית המערכות הגופניות נאטמות ומבחינה נפשית האדם יחווה ניתוק. במצבים של לחץ מתמשך או טראומה הגוף יכול באופן מכוון להתנתק מרכיבים רגשיים כדי להתרכז בהשרדות ,ומשאיר את האינפורמציה הרגשית לעיבוד מאוחר יותר.
מבחינה ביולוגית לגוף האדם יש יכולת אינסופית להשתבש ולתקן את עצמו. אנחנו יוצאים מאיזון כל הזמן ומערכות הגוף עמלות כל היום להחזיר לאיזון. הבעיות מתחילות לצוץ שהגוף מגיע לסוג של מיצוי,של רוויה ולא מצליח לשחרר את מה שהצטבר בתוכו.
גם בטראומות שהפציעה היא פיזית,מתעוררים רגשות קשים,תחושת חוסר אונים,הלם ואף תחושת מוות. זכרונות רגשיים נרשמים בגוף ברקמות החיבור, הפאשיות, והן עוברות הצטלקויות ושינוי מבני.
גם אם טיפלנו בגוף בצורה הקונבנציונלית,הפצעים החלימו או השברים התאחו, סביר להניח שנשארו בעיות רגשיות כלואות בתוך הפאשיות ,כמו קפסולות . דר ג׳ון אפלגר, אוסטאופט ומפתח שיטת הקרניוסאקל, גילה שחוויות רגשיות מאוחסנות בפאשיה, וטראומות ורגשות שליליים יוצרים מין בועות אנרגיות שללא שחרורן ,האדם יכול לחוות כשלים בתפקוד. לפעמים הגוף יכול להציף חוויה כזו, גם לאחר שנים אחרי החוויה הטראומטית.
לאחר פגיעה טראומטית לרוב יבחר האדם באחת משתי הדרכים: להפוך מקורבן לשורד -ע״י קיבוע תבנית או דפוס התנהגותי אוטומט או להפוך מקורבן למנצח- ע״י בחינת כל הערכים והתבניות מחדש.
 בלי קשר לאופציה שנבחרה,בין אם במודע או שלא במודע,חוויה טראומטית משנה אותנו.אם החוויה זעזעה אותנו והוגדרה אצלנו כטראומה,אנחנו לא נחזור להיות ״אותו דבר״.אבל יש בצומת הדרכים הזאת הזדמנות לנקודת מפגש עמוקה עם עצמך ועם כוח החיים.
התאושששות מחוויה טראומטית כרוכה בעיבוד יסודי של הרגשות הכואבים, שינוי דפוסי פעולה,רכישת מימנויות מחדש,גמישות מחשבתית ונחישות. ריפוי מגיע מהמקום שאנחנו מבינים שיש לנו אחראיות. שיש פה הזדמנות ללמוד מסלול מחדש.
שיקום אורטופדי , פאשיה , קנזיו טייפינג
צופית ארמן קליניקת טיליה

טיפול מיופאשיאלי או טיפול בשיטת קרניוסאקרל ,משחרר מתח ולחצים מרקמות החיבור ומערכת העצבים ,ובכך הגוף מקבל הזדמנות לתקן את עצמו. זה קצת כמו להזרים מים בצינורות חלודים או שלא היו בשימוש הרבה זמן, אנחנו לא בונים צינור חדש אלא מגבירים את הזרימה ,מתוך גישה שהזרם ישחרר את החסימות..אותו דבר קורה בגוף שלנו. כשאנרגיה יכולה לזוז בחופשיות ,שהדם זורם יותר טוב וחמצן מגיע לכל תא ורקמה,לגוף יש יכולת להתחדש. אנרגיה מנהלת את הפיזיולוגיה.

גם לנפש האנושית יש יכולת אדירה להתאושש וכוח החיים הוא הנהר שסוחף אותנו,גם שאנחנו מרגישים שאיבדנו כיוון.
לטיפול יש השפעה גלובלית על הבריאות ,השמחה ויכולת התפקוד של האדם.

מאת: צופית ארמן, מתמחה בשיקום תנועתי אורטופדי, קרניו סאקרל
טראומה והחלמה בגישה הוליסטית - צופית ארמן - מרכז טיליה לרפואה משלימה.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן