טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

איך לעבור את הפסח למרות העייפות?

מכל הבתים בשכונה עולים ריחות של ניקיון ומבשרים כי חג הפסח בפתח. וגם אצלי בבית יש תכונה רבה, יש הרבה מטלות, פרויקטים ומשימות. יש כאלה שמכינים את הבית לפסח בשמחה ויש כאלה שעבורם הניקיונות הם כמו העבדות…

אבל בכל מקרה תקופה זו של חג הפסח והאביב היא תקופה של אנרגיה חדשה, תקופה של התחדשות. הטבע מתחדש וגם גופנו. אז חשבתי מה ניתן לעשות מיידית כדי לעלות את האנרגיה ולעמוד בכל המשימות, במיוחד עבור אלו שמרגישות עכשיו עוד יותר עייפות.

איך ניתן לנצל אנרגיה זאת לטובתנו? מה כדאי לעשות? הכנתי לכם שני טיפים קצרים אך חשובים שיעזרו לכם להעלות את רמת האנרגיה, במיוחד בתקופה הזו של הכנות, ניקיונות וסידורים לקראת החג.

הטיפ הראשון קשור לתזונה:

אם תקפידו לאכול ארוחות קטנות ולא כבדות תרגישו הרבה יותר אנרגטיות. בעיקר מומלץ לאכול פירות וירקות טריים, ומבין הירקות מומלץ לאכול את הירקות בעלי העלים הירוקים.

למה דווקא ירקות ירוקים? ירקות ירוקים הם עשירים בכלורופיל והכלורופיל מרווה את תאי הגוף בחמצן – וככל שיש לנו יותר חמצן בגוף כך יש לנו יותר אנרגיה (כלורופיל דומה במבנה המולקולרי שלו להמוגלובין כך שהוא מגביר את הזרמת החמצן לתאי הגוף)

מי שסובלת מעייפות ומתשישות מתמדת חייבת לכלול ירקות ירוקים בתזונה שלה. הרבו אם כך לצרוך ירקות כגון סלרי, תרד, חסה, רוקט, עלי סלק, מנגולד, ברוקולי ודומיהם.

הטיפ השני קשור לנשימות:

ברפואה ההודית האנרגיה מרוכזת בשבעה מרכזים בגוף, בשבע הצ'אקרות, והנשימה מעצימה אותם ומחברת ביניהם. וברפואה הסינית האנרגיה היא הצ'י, או כמו שאומרים הנשמה היא הנשימה וגם כאן הנשימה היא מקור לאנרגיה.

אנרגיית החיים המצויה בתוכנו מגיעה מהנשימה, אם ננשום נשימה מלאה נעצים ונמלא את גופנו באנרגיה. כשאנחנו נושמות נכון אנחנו מזינות את כל מערכות הגוף בחמצן נקי ואנרגיה טהורה. אנחנו פותחות את עצמנו ומתעצמות והמחשבות בהירות ומדויקות יותר.

תנסו להיזכר בנשימה של תינוק, כשתינוק נושם כל מערכת הנשימה שלו משתתפת בתהליך ללא מעצורים, הוא ממלא את הבטן ונושם ללא התניות וללא חסמים. הבעיה היא שבמהלך השנים הנשימה שלנו הופכת לנשימה שטחית ולא ממלאה את הגוף ואת הנשמה.

אז מה לעשות כאשר אתן מרגישות מותשות?

לא משנה אם אתן יושבות, שוכבות או עומדות, לפני שלוקחים נשימה עמוקה צריך להוציא את האוויר, לנשוף החוצה ולרוקן את כל הפסולת ורק אז לשאוף פנימה נשימה חדשה.

כדי להצליח לנשום נשימה עמוקה יש לנשום בקצב שמונה. מוציאים אוויר החוצה בספירה של שמונה ונושמים פנימה בספירה של שמונה. בשאיפה הראשונה תרוקנו את הכול ולאחר מכן קחו נשימה עמוקה דרך האף בקצב של שמונה עד שתחושו את כל החללים מתמלאים באוויר, ואז נשפו והוציאו שוב את האוויר ונשמו חזרה פנימה וחוזר חלילה.

ההמלצה היא לבצע את הנשימות האלה בסבבים של שלושה סטים, ארבע חמש נשימות בכל פעם.

אתם מוזמנות לכתוב לי האם השתמשתן בתרגילים ומה חוויתן.

ממני, באהבה

גבריאלה חבויניקנטורופתית, מתמחה בפיברומיאלגיה ועייפות כרונית

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן