טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

איך מתמודדים עם מתח?

nir1
מאת ניר קראוזה, מורה ומנחה מדיטציה בשיטת מיינדפולנס בטיליה קליניקה לרפואה משלימה.

האם גם אתם עושים את 3 השגיאות האלו כשאתם במתח?

לכולנו יש הרבה אירועים שמייצרים מתח במשך היום. הבעיה היא, שרובנו מתעלמים מרגעי המתח, וכתוצאה מכך סובלים ממגוון נזקים נפשיים ובריאותיים.

במאמר זה נעסוק בשלושת השגיאות שאנשים עושים כשהם במתח, ואיך להתגבר עליהן בהצלחה.

מתח הוא חלק בלתי נפרד מהסביבה המודרנית. אנחנו מוצאים את עצמנו רצים מאירוע מלחיץ אחד לשני – רגע אחד וויכוח עם בת הזוג, רגע שני מענה למייל מעצבן. אנחנו מוצאים את עצמנו סובלים ממתח מתמשך. המתח גורם לנו לסבול מהרבה נזקים בריאותיים ונפשיים.

חוקרי מתח קבעו שהמתח הוא כמו רעל איטי שמשתחרר בגוף וגורם לו להרוג את עצמו.  כשזה מגיע למתח או סטרס, יש שלוש שגיאות נפוצות שרוב האנשים עושים:

שגיאה מספר 1 הוא: לא לשים לב למתח.

השגיאה הראשונה של מרבית האנשים היא בכלל לא לשים לב שהם לחוצים ברגע זה, לא להיות מודעים לזה ומתוך כך לא להתמודד איתו. כלומר, לא להכיר את הגוף שלי.

מה צריך לעשות ? לעצור!

מידי פעם לעצור ולבדוק מה שלומי. פשוט לשאול את עצמי:

  • איזה תחושות יש בגוף שלי?
  • האם אני לחוץ או רגוע עכשיו?
  • מה שלומי?
  •  איך הנשימה שלי?
  • על מה אני חושב?
  • מה אני מרגיש עכשיו?

שגיאה מספר 2 – להגביר את המתח

השגיאה השנייה היא שאנחנו מגבירים את המתח על ידי המחשבות שלנו. אנחנו לוקחים את הבעיה שמלחיצה אותנו ומגבירים אותה: אנחנו מספרים לעצמנו במחשבות כמה היא איומה, ומייצרים בראשנו סיפורים נוראיים שעשויים לקרות.

אם כך מה צריך לעשות? להרפות מהמחשבות!

לשים לב לשרשרת המחשבות הזו, ולהרפות מהן. מידי פעם לעצור ולהפנות את תשומת הלב לנשימה, במקום להישאר בשרשרת המחשבות המזיקות הזו. ע"י הכרה של הנשימה שלנו, סוגי הנשימה התחושות אנו מסיטים את הדעת שלנו מהמחשבות הטורדניות לנשימות.

שגיאה מס 3: לא להירגע אחרי המתח…

השגיאה השלישית היא שאנחנו לא נרגעים אחרי שהאירוע המותח עבר. אנחנו ישר עוברים למשימה המותחת הבאה. זו שגיאה גדולה שגורמת להרבה מאד נזקים לבריאות שלנו, כי המתח הולך ומתעצם בגוף שלנו.

מה  אז צריך לעשות? להקדיש זמן להירגע.

אחרי שנלחצנו – הכרחי להקדיש קצת זמן להירגע. 3 דקות של מדיטציה יכולות לעשות פלאים. אפשר גם לנהל שיחה נעימה עם חבר טוב או לצאת החוצה לסיבוב הליכה מדיטטיבית.

והנה סיפור אמיתי מהחיים…אילנה עובדת בתפקיד לחוץ. לדבריה, מאז שהשתתפה בקורס מיינדפולנס להפחתת מתחים, היא עוצרת כמה פעמים ביום כדי לשים לב לגוף ולהלך הרוח שלה. החדשות הרעות היו, שהיא גילתה שהיא הרבה יותר לחוצה ממה שהיא חשבה. החדשות הטובות היו, שבאמצעות תשומת הלב היא למדה לפוגג את המתח, ועכשיו היא קיבלה כלים להתמודד עם המתחים ולחיות בנינוחות רבה יותר.

לסיכום:

בעידן המודרני, לכולנו יש מגוון אירועים מלחיצים במשך היום. כמו שראינו במאמר, יש מגוון דרכים נפלאות שמאפשרים לנו לעבוד עם המתחים כשהם קורים. כך נוכל למנוע בעיות בריאות ולהגדיל את האושר שלנו.

עכשיו אתם – מה אתם עושים כדי להתמודד בהצלחה עם המתחים היום יומיים?

נכתב ע"י ניר קראוזה, מנחה ומורה למדיטציה בשיטת מיינדפולנס.

רוצים להפסיק להיות במתח כל הזמן?

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן