טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

ריברסינג – קליטה, הכלה, עיבוד ושחרור

מיכל ברז"ל כהן – ריברסינג במרכז טיליה לרפואה משלימה כל יום שני בערב

אנו הא/נשים קולטים/ות ופולטים/ות כל הזמן, אנו  מהווים/ות כלי-קיבול עם מספר מערכות לקליטה, הכלה, עיבוד ושחרור.

לדוגמה, ברמה הפיזית : בגופנו הבטן היא מיכל, בו נמצאת מערכת עיכול שאליה מגיעים מזון, תרופות ומשקאות ואולי דברים נוספים שבלענו בטעות – מה שעלול לקרות לפעמים לפעוטות חו"ח…או שאנו צרכנו כילדים/ות, נוער ובוגרים/ות, בטעות או שלא בטעות.

למעשה אנו קולטים/ות לתוכנו לא רק מזון ומשקאות אלא גם מה שאנו נושמים/ות, שומעים/ות, רואים/ות, מריחים/ות, מעשנים/ות, מורחים/ות על עורנו, חשים/ות כמגע בעורנו, בשערותינו, בציפורניים שלנו, בלשון, בשיניים… אנו רגישים/ות וקולטים/ות גם את האנרגיות והתדרים של א/נשים, חיות וצמחים בסביבתנו, של האוויר האדמה המים והאש, השמש והירח והכוכבים, ותדרים מהמרחב הקרוב והרחוק והעוד-יותר-רחוק, של דברים שקראנו להם בשם ושאין להם שם…אנו מקבלים/ות גם חפצים ומוצרי צריכה שונים שמהותיים לחיינו או שלא, כמתנה או בתשלום או בהחלפות, מקבלים/ות פחות או יותר כסף בדרכים שונות,  ועוד…

והכל משפיע עלינו !   על הרגשתנו, בריאותנו, מצב הרוח שלנו, מחשבותינו, מצבנו הפיזי, האנרגיות שלנו… ואנו נמצאים/ות בשאלות והשוואות לגבי מה יש פחות או יותר, מה יש לי או אין לי וכל הנגזרות מכך- בינינו לבין עצמנו או עם הקרובים/ות אלינו או עם המטפלים/ות שלנו.

וכל זה קשור ליכולת הקבלה וההכלה שלנו.  ולסיבות האמתיות שלנו לנתינה לעצמנו , ולזולתנו. ולמה אנו נותנים/ות, ולמי, וכמה.

וכמובן לעובדה שתמיד ביכולתנו לבחור להתבונן באומץ במציאות שאנו -כן, אנו- בראנו לנו, ולשנותה להיות המיטיבה ביותר-ועוד יותר- עבורנו,  ועבור סובבינו והלאה… כי גם את ההתנגדות להכלת שפע ממה שאנו מקבלים/ות אנו בעצם יוצרים/ות.

האם אנו מסוגלים/ות להכיל כל מה שמגיע ונכנס לתוכנו ו/או לתוך חיינו , במודע ושלא במודע ? כמה אנו יכולים/ות להכיל ? האם אנו יכולים/ות להכיל שפע- מכל תחום שהוא , למשל : שפע אהבה, שפע שמחה, שפע בריאות, שפע כסף, שפע הצלחה, שפע אמון ? שפע בטחון עצמי ?

האם אנו מעוניינים/ות להכיל כל דבר ? עד כמה אנו רוצים/ות להכיל, והאם יש לנו מושג בכלל אם יש לנו הגבלה מודעת או לא מודעת להכלת מה שאנו מקבלים/ות ?

מה שאיננו מסוגלים/ות להכיל אנו מקיאים/ות מתוכנו או הודפים/ות ומרחיקים/ות מאיתנו, או לחילופין קוברים/ות עמוק-עמוק, כמו שאומרים/ות- "מחזיקים/ות בבטן". אבל עם החלטה על תהליך שינוי וגדילה אישית כולל דרך ריברסינג נשימה מודעת, הכל חוזר ועולה מהזיכרון התאי שלנו, עם הבנתנו והסכמתנו שמה שלא היינו קודם מסוגלים/ות לקבל ולהכיל במודע – יעבור מעכשיו תהליכי עיכול, עיבוד והזנה לצורך גדילה אישית.

בזמן ההיריון כשהיינו בבטן אימנו – חווינו חווית הכלה טוטאלית. כשנולדנו ויצאנו החוצה מגוף אימנו חווינו את חווית הקבלה הראשונה שלנו מחוץ לגוף אימנו. איך התקבלנו ? איך הרגשנו לגבי האופן בו התקבלנו ?  חוויות מההיריון והלידה זכורות במעמקי תאינו,  בין אם היו נפלאות או גדושות בתחושת חסר ובמתח – הכל זכור !  והכל משפיע על חיינו והתנהגותנו ביחס להכלה וקבלת שפע – עד היום.

רוצים/ות  ליהנות מהיכולת להכיל את מה שאנו מקבלים ?  להיות מסוגלים ליהנות משפע הזורם אלינו ולהשתמש בו בתבונה מבלי לכלותו עד שייעלם ? ולהיות מסוגלים/ות להכיל את מה שאנו רגילים/ות לתייג כ"קשה" ו"רע" לטובת גדילתנו וחיזוק עצמנו מבפנים, במקום להתרסק בקצב השואף ל"טוטאל לוס (חורבן מוחלט)" ?   כולם/ן מרימים/ות ידיים: כן !  . יופי, כי החדשות הטובות הן שזה עניין של בחירה. לתרגל נשימה מודעת בריברסינג, ולהמשיך לבחור לחיות עם גישה של הסכמה להכלה וקבלה, לכבוד ולמען עצמנו. גם כשאנו במצב רוח ירוד, וגם כשהשפע מציף באופן שאינו מוכר לנו ומבלבל לעיתים.

ריברסינג מבוסס על שיטות נשימה עתיקות-יומין ששימשו לריפוי, טיהור, איזון והתקדשות רוחנית.

בסדנה הקרובה שנושאה הוא "הכלה וקבלת שפע" ננשום בריברסינג את הנשימה המודעת בהשפעת תדרי צלילי הקערות הטיבטיות הנעימים והמרגיעים שינוגנו ליד ,מעל  ולתוך גופנו, יהדהדו הלאה לתוך הדם, השרירים והעצמות וברחבי השדה האנרגטי שמקיף אותנו…בהשפעת הנשימה המודעת יחד עם הקערות נשחרר ונפרוק מתחים ומה שלא באיזון, נצלול ונעוף וננוח כמו שאנו רוצים/ות להיות ולנשום בעת שאנו רגועים/ות : באהבה ושלווה עמוקה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן