טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

מהו כאב וכיצד מתמודדים איתו?

מאת צופית ארמן מטפלת בשיקום אורטופדי, פאשיקום, טריגר פויינט וקנזיו טייפ 

" אנחנו מתרגלים לסיפורים שלנו ממשיכים לספר אותם, גם שהמציאות משתנה, כשסיפור אחר הולך ונרקם מתחת לפני השטח, מתחת לעור הישן.  במקום להחליף את העור, אנחנו נאחזים בנשל…"

                                                                                      גבי ניצן

כאב מוגדר כתחושה רב מערכתית פיזית ורגשית, שלא ידוע מהיכן היא נובעת. הכאב הוא חלק ממנגנון ההישרדות שלנו, מעין אזעקה פנימית ,להסית את תשומת ליבנו לאזור מסוים, כדי להפנות לשם את המשאבים לתיקון.

כאב מופק ונרשם במוח..  כל סוגי הכאבים, ולא משנה איך הם מרגישים או כמה זמן חווינו אותם, לא נרשמים בגוף אלא "במחשב" שמפעיל אותנו- המוח.

באופן טבעי הגוף שלנו מתוכנת לתקן את עצמו, בלי שנהיה מודעים לכך. תאים מתחלקים, פסולת מתנקה, פצעים מגלידים, וכל זאת מבלי שנצטרך לתת לכך תשומת לב ומבלי לעצור את שטף החיים.

אבל לעיתים מופיע מעין שלט "עצור"- כאב שלא נותן לנו להתעלם ממנו, משהו שמסרב לעזוב ומשבש את איכות חיינו. בין אם הכאב הגיע כתוצאה מטראומה חיצונית, פציעה או פשוט יום אחד התעוררנו איתו, תהליך הריפוי מתחיל כאשר אנו מוכנים להבחין בו.

כאב אקוטי- כאב שנחווה בעוצמה גבוהה לפרק זמן קצר יחסית ( מרגע הפציעה עד כחודש לאחר),והוא אופייני לנזק ברקמה- ירידה זמנית באספקת החמצן לרקמות ,מה שיוצר לחץ של כלי הדם על מערכת העצבים. באופן כללי במצב כזה יעודדו אותך לנוח, לגשת לטיפול,ולאט לאט לחזור לפעילות ולשגרה.

כאב כרוני– כאב שנחווה כמה חודשים או יותר-ככאב ממושך. בסוג זה של כאב הנזק לרקמה כבר חלף, אבל המוח ממשיך להפיק את תחושת הכאב.  רוב רקמות הגוף מחלימות תוך 3-6 חודשים ,כך שכאב ממושך נובע פחות מרגישות ברקמה ויותר ממערכת העצבים, ובמקרה כזה רוב האנשים יסתגלו וישלימו עם הכאב, מתחושה של חוסר ברירה.

מצב של כאב כרוני הוא יותר מורכב, ודורש תהליך עמוק יותר ,בחינה של דפוסי ההתנהלות היום יומית שלנו ואימון מחדש של המוח ומערכת העצבים.

בין אם הכאב אקוטי או כרוני, פיזי או נפשי, כל כאב הוא הזמנה לשינוי, זו היא קריאה של המערכת שלנו לחזור לאיזון.

השיקום תנועתי אורתופדי הינו טכניקה המאפשרת איתור,זיהוי וטיפול בכאבי שרירים ובכשלים תנועתיים תוך התייחסות למכלול הקיים-  המערך התנועתי והמערך הרגשי/פסיכולוגי.

מערכת התנועה שלנו מנוהלת ע"י שרירים ורקמת החיבור של הגוף- הפאשיה.

השיקום שונה מהמקובל כי ניתן דרכו למצוא ולנטרל את מקורותיהם של הבעיות הכרוניות ולא לטפל רק בסימפטומים של הכאב. הטיפול מתבסס על ידע קינסיולוגי (תנועתי) מעמיק  ושימוש בשיטת טריגר פוינט– המאפשרת את שחרורם המידי של השרירים והפאשיה  והחזרתם לטווחי תנועה תקינים.  המטרה היא לחזור לנוע בחופשיות וללא פחד, מה שמאפשר למערכת האדם לרפא ולתקן את עצמה.

בנוסף המטופל מקבל כלים התנהגותיים ותנועתיים להתנהלות היום יומית ולשמירה על איכות חיים.

סיפור מקרה מהקליניקה-

הגיע אליי אדם שעובד בבניין- עבודה פיזית מאומצת ,אבל נמצא בכושר מצוין. לפני שנתיים התחיל אצלו כאב במרפק ימין.. ובמשך שנתיים הכאב לא הרפה… הוא ניסה כמה טיפולים אלטרנטיביים ושלא עזר ,השלים עם זה שכנראה אין פתרון.

אשתו ששמעה על הטיפול הפנתה אותו אליי- והוא החליט לתת צ'אנס לעוד סוג טיפול.

בפגישה הראשונה הכל מאוד כאב לו וכל השרירים היו נוקשים, הוא לא הצליח לסגור את כף היד לאגרוף או ליישר את המרפק.

אחרי הטיפול הראשון הוא דיווח שהוא יכול לעשות אגרוף, אבל עדין לא יכול לשאת משקל על היד או לנהוג באופנוע.  בנוסף הוא קיבל תרגילים לבצע בבית עד הפגישה הבאה.

שבוע אחרי הפגישה השנייה הוא סיפר שהיד מרגישה קלה יותר, כאילו אין לה משקל, ושהוא יכול לסגור את כל האצבעות לאגרוף, להרים משקל כבד יותר ושהוא מרגיש שהיא מייצרת יותר כוח.

מפה השתפר גם מצב הרוח, אופן הנשיאה של הגוף והיכולת לחזור לפעילות ושיגרה, מה שמאפשר לגוף לרפא את עצמו.

מאת צופית ארמן מטפלת בשיקום אורטופדי, פאשיקום, טריגר פויינט וקנזיו טייפ 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן