טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

השילוש הסיני הקדוש | חשיבות השינה

השילוש הסיני הקדוש - חשיבות השינה - שמעון פנחסוב - מרכז טיליה לרפואה משלימה
השילוש הסיני הקדוש - חשיבות השינה - שמעון פנחסוב - מרכז טיליה לרפואה משלימה
השילוש הסיני הקדוש – חשיבות השינה – שמעון פנחסוב – מרכז טיליה לרפואה משלימה

נעים להכיר: השילוש הסיני הקדוש- שינה, תנועה ותזונה.

במאמרים הבאים נעסוק בשלושת הקדקודים: שינה, תנועה ושינה.

במאמר זה נעסוק באנרגיה הלונרית (ירח) הכוח שטמון בשינה במהלך הלילה וחשיבותו.

בזמן ההריון העובר מתקיים בצורה פסיבית ויונק את כל הצרכים שלו מהאם.

מהצד נראה שהעובר ישן ולא עושה דבר אך בעצם הוא ניזון בצורה די פסיבית בכל החומרים הנדרשים לצורך התפתחותו מהאם. כך גם אנחנו –  ישנם פעולות שהמערכת שלנו עושה רק במהלך השינה כשאנו נראים פסיביים וישנה הזנה מערכתית המתרחשת רק במהלך שנת הלילה.

הספר- Nei Jing מסביר את חשיבות השינה, אפשר לראות את זה בבירור לפי מודל חמשת האלמנטים והשעון הסיני של האיברים. זמן כניסת השינה הוא קריטי לגוף מכיוון שישנם מערכות בגוף שמצריכות זמנים מסויימים כדי לפעול בצורה הטובה ביותר.

לדוגמה הכבד במהלך היום תומך במערכת העיכול והנעת הדם לפי הראיה הסינית יחד עם הכיס מרה, אך בשעות הלילה הכבד עוזר לסינון וסילוק רעלים ובנית כדוריות דם חדשות.

במידה ולא ניתן לו את השעות הנכונות לפעולה חופשית ותקינה – אותם מהלכים של בניה וסינון לא יתבצעו בצורה תקינה. לכן לפי השעון הסיני חשוב להיכנס לישון לפני השעה 23:00 שזו השעה של הכיס מרה שהוא בן הזוג של הכבד לאלמנט העץ.

שעתו של הכבד היא 01:00-03:00, שעת השיא של פעילותו. במידה והכניסה לשינה תהיה מוקדמת בשעות של כיס המרה – אנו נאפשר לכבד לפעול בצורה תקינה.

לאחר מכן יש לנו את השעה של הראות 03:00-05:00 שזה אלמנט המתכת שמסמל את ההתחלה והסוף ברפואה הסינית, תחילת ההתעוררות והנשימה הראשונה. בעבר עוד כשהיינו מתעוררים לקריאת התרנגול זו הייתה בערך השעה לפי עלות השחר, זה גם הזמן הכי טוב לעבוד את האדמה ולחרוש אותה, תשאלו את החקלאים?. זה הזמן שהיו יוצאים לעבוד ועם רדת החשיכה היו חוזרים ונכנסים לישון, בלי תאורה שמעקבת כיום את המהלך הטבעי של הגוף.

בין 05:00-07:00 זוהי שעתו של המעי הגס וזמן ההתרוקנות הראשונית של מערכת העיכול ולאחר מכן מגיעה ארוחת הבוקר, מכיוון שמיד אחרי המעי הגס מגיעה שעתו של הקיבה וכאן אנו כבר נכנסים לעניין התזונה.

ישנם מספר סעיפים חשובים בעניין השינה שרצוי שנקפיד עליהם:

השילוש הסיני הקדוש - חשיבות השינה - שמעון פנחסוב - מרכז טיליה לרפואה משלימה
השילוש הסיני הקדוש – חשיבות השינה – שמעון פנחסוב – מרכז טיליה לרפואה משלימה

זמני כניסה לשינה, כמות השעות, איכות השינה, האווירה מסביב, התעוררות ומצב הערנות.

זמן הכניסה לשינה–  לפני השעה 23:00.

כמות שעות השינה– חשוב לתת לגוף את השעות שהוא מרגיש לנכון. יקיצה טבעית היא התגובה הנכונה ביותר גם אם זה יותר מ8 שעות ואפילו פחות מ6, למרות שידוע שכל מחזור שינה לוקח שעה וחצי ואנחנו צריכים 4 מחזורי שינה כדי להמשיך לפעול בצורה תקינה במהלך היום.

הרמב"ם אומר: "שליש מהיום לשינה ושני שליש לפעולה".

איכות– חלומות וסיוטים בזמן השינה יכולים להעיד על חוסר שקט או שינה עמוקה וטובה.

נכון שלרובנו קשה להתעורר בבוקר אך השאלה הנשאלת היא האם אני מרגיש עירני או שלא? במידה ולא – צריך לבדוק מה המקור לבעיית שינה, האם היא סמויה כמו חריקת שיניים, מחשבות טורדניות, סיוטים והזעות או גלויה כמו תינוק רועש, שיפוץ של השכן, מיטה לא נוחה וכו'.

סובלים בעיות שינה, נדודי שינה, עייפות במהלך היום?

בואו לאבחנה וטיפול.

השיאצו הוא כלי מדהים להרגעה והורדת מתחים.

מאת: שמעון פנחסוב, מטפל בשיאצו וטווינא

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן