טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

בעיות בדרכי הנשימה על פי הרפואה הסינית

Image courtesy of dream designs at FreeDigitalPhotos.net
מאת מתן חן מטפל ברפואה סינית מסורתית (Dipl.CM(I.A.TCM התמחות באורטופדיה וכאב

תפקידה של מערכת הנשימה לספק חמצן לתאי הגוף ולסלק פחמן דו חמצני שנוצרים מהפסולת של התאים, הדבר מתאפשר כתוצאה מפעולת שרירי הנשימה אשר מופעלים בצורה עצמאית ע"י מרכז הנשימה במוח וע"י שרירים רצוניים מקומיים. מערכת הנשימה מתחילה בפתחים העליונים שהם האף והפה, האף מרופד בריריות ובשעריות קטנות שתפקידן לקלוט את האוויר לווסת את הטמפרטורה ולמנוע חדירת גופים זרים ומזיקים לתוך מערכת הנשימה, משם ממשיכה לפתחים התחתונים הכוללים את הגרון, קנה הנשימה והסימפונות המשמשים למעבר פאסיבי של אוויר, משם ממשיכות אל שקיות האוויר (נאדיות) ובחילוף גזים עוברים משם אל נימי הדם.

התפקיד של הריאות ברפואה הסינית הוא חשוב ורחב יותר ממה שהרפואה המערבית מייחסת לו, מעבר לתפקיד החשוב של תהליך הנשימה יש לריאות תפקידים חשובים נוספים כמו: הנעה, פיזור והפצת של הצ'י ונוזלים בכל הגוף שלמעשה הריאות משמשות כמטריה של נוזלים וכך מזינות ומלחלחות את האיברים השונים בגוף. הריאות גם שולטות על העור ועל פתיחה וסגירה של הנקבוביות אשר חשובים בשמירה על חום גוף קבוע ופליטה של רעלים מחוץ לגוף ע"י הזעה. תפקיד חשוב נוסף יש לריאות בחיזוק המערכת החיסונית והגנה מפני גורמי מחלה חיצוניים כמו זיהומים ויראליים בדרכי הנשימה העליונות שנגרמות ע"י וירוסים שונים

הסיבות העיקריות לבעיות בדרכי הנשימה מתחלקות לסיבות חיצוניות ולסיבות פנימיות: בין הסיבות החיצוניות יש את הזיהום האוויר שאופף את רוב הערים הגדולות וכתוצאה מאיכות האוויר הירודה  גדלו גם מספר החולים הסובלים מבעיות נשימה שונות ובנוסף לזה גם חלק ניכר מהחולים הם חולים הפגועים מנזקי העישון הן בצורה אקטיבית והן פאסיבית. הסיבות הפנימיות לחולי נגרמות ע"י ותזונה לקויה כמו למשל מוצרי חלב ואנטיביוטיקה אשר מייצרת הרבה פסולת ויוצרת ליחה המצטברת בגוף. היום גם מרבית האנשים לא נושמים נכון או נמצאים במקומות סגורים ולא מאווררים וסובלים מחוסר מתמשך בחמצן, דבר זה מגביר את הסיכון שהגוף ייחלש ויחלה ועשוי להוביל לעייפות כרונית, האצת פעילות הלב, הפרעות שינה ועוד..

מחלות הנשימה הנפוצות שהרפואה הסינית מטפלת בהם בהצלחה גדולה הם:

שפעת, שיעול, אסתמה, סינוסיטיס, דלקת ריאות ונזלת אלרגית.

מאת מתן חן מטפל ברפואה סינית מסורתית (Dipl.CM(I.A.TCM
התמחות באורטופדיה וכאב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן