טיפולי אנרגיה
רפלקסולוגיה
רפואה סינית
פסיכותרפיה ואימון
נטורופתיה ותזונה
טיפולי מגע וגוף
הריון ולידה
מרפאת כאב אלטרנטיבית
טיפול בכאב
אבחון גלובלי

שילוב הרפואה הסינית בטיפולי IVF

תרומתה של הרפואה הסינית לבעיות בפוריות כבר ידועה ומוכרת יותר ויותר בעולם. נשים רבות בוחרות לשלב את הטיפול ברפואה הסינית בתהליך של IVF- הפריה חוץ גופית.

מהי הדרך המומלצת לעשות זאת? מתי נכון להתחיל לטפל? מהן שלבי הטיפול השונים ומתי נכון לטפל? האם כדאי לטפל בשאיבה או בהחזרה? מה קורה אחרי ההחזרה?

התשובות לשאלות הם כמובן אישיות ונקבעת בהתאם למצבם של האישה: הגיל, סוג הטיפול ושלב בו המטופלת נמצאת כרגע.

הניסיון המצטבר של הטיפול מאפשר לתת קווים מנחים כלליים לאופן שבו מומלץ לשלב בין הטיפולי IVF לרפואה הסינית. ההמלצות האלה תקפות למרבית הנשים, אם כי ייתכנו המלצות אישיות נוספות. ההמלצות האלה מתייחסות לנשים שעוברות טיפולי IVF , בטיפולי הזרעה או בטיפולים טבעיים אחרים.

לטיפול ברפואה הסינית יש 4 מטרות עיקריות:

  1. טיפול בבעיית אי פריון ראשוני– מתייחס לחוסר יכולת להוביל לתהליך הריון ולידה מלא כאשר לא הייתה בעבר לידה קודמת.

טיפול בבעיית אי פריון משני–  מצב שבו הזוג לא מצליח להיכנס להריון למרות שהייתה לידה בעבר, או שהזוג לא מצליח להיכנס להריון לאחר הפלה שהייתה. הסיבות מרובות ושונות- יתכן וקיימת בעיה חדשה, מצב זה נגרם כתוצאה מסיבוכים אפשריים או כתוצאה מאי סדירות הביוץ והפעילות ההורמונלית, או ייתכן אף לנבוע ממצב של לחץ.

  1. איזון הורמונלי ושיפור תוצאותיו של הטיפול ההורמונלי
  2. שמירה והחזקה של העובר ברחם
  3. טיפול בתופעות הלוואי ושמירה על בריאות האישה

הטיפול מתמקד בפרמטרים הללו אך היחס ביניהן משתנה על פי שלב הטיפול:

לפני תחילת ה- IVF ובין ההפריות נתרכז באבחנה הבסיסית של האישה, ועם תחילת נטילת ההורמונים נשים דגש על ליווי התהליך: שיפור תוצאות ההפריה, עיבוי רירית הרחם, הקלה על תופעות הלוואי ומידת הצורך התייחסות לאספקט הנפשי.

את תהליך IVF– וההפריה החוץ גופית אנחנו מחלקים ל-5 שלבים עיקריים:

*לפני הווסת ותחילת הטיפול ההורמונלי

*מתחילת הווסת עד שאיבת הביציות

*שאיבת הביציות

*החזרת העוברים והשתרשות

*לאחר החזרת העוברים ועד קבלת התוצאות

 

לפני הווסת ועד תחילת הטיפול ההורמונלי

זהו פרק זמן החשוב ביותר לטיפול, מכיוון שזה פרק הזמן המסוגל לשינוי הכי משמעותי אצל האישה, כמו במקרה של תגובה שחלתית נמוכה, חוסר איזון הורמונלי, חוסר ביוץ, רירית רחם דקה. התקופה שלפני הטיפולים היא תקופה שבה קל יותר לטפל, מאחר שבשלב זה האישה בדרך כלל עדיין לא נוטלת הורמונים ופחות סובלת מהלחץ שנלווה לטיפולי ההפריה. זאת גם התקופה המועדפת לשינוי תזונתי וניקוי רעלים וללקיחת צמחי מרפא, שלהם יש תפקיד חשוב באיזון הורמונלי והסדרת המחזור.

הזמן הממוצע לשינוי הורמונלי משמעותי הוא כשלושה חודשים. יש נשים שבוחרות לעשות פסק זמן בטיפולי ההפריה כדי להכין את הגוף עד לסבב הבא, אך במקרים מסוימים הכנת הגוף לתהליך נעשה במקביל ותוך כדי טיפולי ההפריה. ההחלטה אם לעשות פסק זמן או להמשיך את הטיפולים זה לבחירת האישה והשקול יכול להתבסס על גיל האישה: אישה צעירה עשויה להפיק תועלת רבה מהכנת הגוף לפני הטיפולים, בעוד שאצל אישה בגיל מתקדם כל חודש עשוי להיות קריטי להצלחת הטיפול, ולכן נשים רבות מעדיפות לטפל תוך כדי טיפולי IVF.

מתחילת הווסת עד שאיבת הביציות

זה הזמן להשפיע על התפתחות הזקיקים והרירית, וליישם את ההכנה שנעשתה בשלב הקודם. מומלץ לא להגיע בזמן הוסת אלא רק לאחר הפסקת הדימום, אלא אם האישה מאוד סובלת מכאבים בזמן הוסת ניתן לבצע את הטיפול בימים הכואבים או מעט לפניהם. המשך הטיפולים נקבע על פי מעקב הזקיקים באולטרסאונד ובבדיקות הדם.

עם העלייה ברמת ההורמונים לקראת השאיבה, חוות נשים רבות החמרה של תופעות לוואי אופייניות כמו כאבי בטן, נפיחות, הצטברות נוזלים, בעיות שינה, וגלי חום. הטיפול ברפואה הסינית עשוי להקל על חלק ניכר מהתופעות לוואי, וגם מסייעות להוריד את רמות המתח והחרדה שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך.

סביב שאיבת הביציות

'שאיבת הביציות' הינו השלב המרכזי בתהליך ההפריה, למרות זאת, בשלב זה איננו מטפלים מאחר והזקיקים כבר בשלים, הרירית צמחה ותהליך הבנייה הושלם. עם זאת, במקרים מסוימים נטפל בכל זאת: כשרירית הרחם לא התעבתה די הצורך ויש עדיין אפשרות להשפיע עליה, כשיש תופעות לוואי משמעותיות או גירוי יתר שחלתי, או כשהאישה חווה סטרס סביב השאיבה.

החזרת עוברים

השפעת הדיקור סביב החזרת העוברים על מעלה את סיכויי הכניסה להיריון. הדיקור משפר את זרימת הדם ברחם, מסלק נוזלים עודפים ומרגיע מתחים ומביא את אישה חזקה ומוכנה יותר להחזרה.

אחד לפני החזרת העוברים ובסמוך לה, והשני מיד לאחר החזרת העוברים. ההמלצה לקיים את הטיפול בסמיכות להחזרה יום\יומיים לפני ההחזרה ויום\ יומיים לאחריה.

לאחר החזרת העוברים והשתרשות

זהו השלב של השתרשות העובר, שבו נסתר הרב על הגלוי, ופועלים בו תהליכים בגוף האישה של התפתחות והיווצרות העובר. התקופה לאחר החזרת העוברים עוברת לרוב בציפייה מורטת עצבים, ונשים רבות מציינות שזהו החלק הקשה ביותר של התהליך.

למרות שהעשייה בשלב הזה היא מעטה וכמעט לא ניתן עוד להשפיע על התהליך.

בדרך כלל, לאחר הטיפול הזה ממתינים לתוצאות. נשים שחוות מתח רב וחרדה יכולות להיעזר בטכניקות נשימה והרפיה, בדמיון מודרך ובחשיבה חיובית ובדיקור סיני להפגת מתחים.

 

טיפול בהתאמה אישית

מעבר להמלצות הכלליות שמפורטות כאן, בטיפולי פוריות בקליניקה הינו תהליך המותאם אישית, הנקבע על פי מצב המטופל. בזכות ניסיון והידע שהצטברו במהלך השנים הרפואה הסינית יכולה לתת מענה רחב ויעיל לשיפור הסיכוי להרות.

במה אנחנו מטפלים בקליניקה

*ליווי IVF

*אי פוריות על ראשוני או שניוני או על רקע בלתי ידוע

*תסמונת השחלות הפוליציסטיות

*הסדרת מחזור

*חוסר ביוץ

FSH* גבוה

*אנדומטריוזיס

*הפלות חוזרות

*פוריות הגבר

*חוסר איזון הורמונלי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן